بوابة الجيل الجديد

الخميس,18 أكتوبر , 2018

رئيس التحرير التنفيذي

إسلام السعيد

bainidek.com
سوشيال ميديا

ياسمين رئيس على تويتر :أنا تعبت نفسياً

7:24 PM _ تم النشر فى السبت,22 سبتمبر , 2018

http://elshaari.rehabfm.com/images/News2015-7/93371.jpg
رحاب اف ام

عربت الفنّانة ياسمين رئيس عن استيائها من بعض مستخدمي مواقع التواصل الاجتماعي من متابعيها، وتعليقاتهم على الفنّانين بعد حفل افتتاح مهرجان الجونة السينمائي الدولي في دورته الثانية.

قالت ياسمين عبر حسابها على "تويتر": "صباح الخير وياريت الناس تهدى شوية عشان خلاص والله أنا تعبت نفسياً مش عارفة المفروض الواحد يتشتم ويسكت يعنى".

وأضافت: "صباح الخير، أنا اضطريت أني أقفل التعليقات على صفحتي الخاصة بإنستجرام، لأني فعلًا مش قادرة على استقبال أي طاقات سلبية في تعليقات من الناس، على حاجات زي أن الناس جعانة وانتم فرحانين أو الناس ماتت وأنتم بتحتفلوا أو أفرحوا بكرة ترقصوا في جهنم".

تابعت: "كفاية حرام عليكم كفاية، هو إحنا أيه بالنسبة ليكم؟ ما بنحسش مش بشر زيكم! خلاص بقيتم متأكدين قوي إن إحنا محصنين ضد النكد والهم والأمراض، كل واحد عنده على فكرة مشاكله، وطول عمر الدنيا فيها فقر ومرض وموت وحروب وشر وفيها في نفس الوقت حب وفرح وخير وأطفال بتتولد في وسط كل ده تعمر جديد وهي دي الحياة وهتفضل كدة شئتم أم أبيتم".

واستكملت: "ما تشيلنيش أنا مسئولية كل مشاكلك في الحياة عشان فرحتلي شوية في فيديو، أو صورة أو سفرية أنت متعرفش أصلًا كواليسها أيه".

حذفت ياسمين التدوينة التي نشرتها، وكتبت تغريدة أخرى قالت فيها: "وأدي البوست كمان اتمسح عشان خسارة الكلام في الحمار".

وعبر حسابها على "انستغرام"، علّقت رئيس: "نأسف لإغلاق التعليقات لأننا لا نريد استقبال أي طاقات سلبية في الوقت الحاضر".

http://elshaari.rehabfm.com/images/NewsImages/981483.jpg http://elshaari.rehabfm.com/images/NewsImages/981482.jpg http://elshaari.rehabfm.com/images/NewsImages/981481.jpg