بوابة الجيل الجديد

الإثنين,22 يوليو , 2019

رئيس التحرير التنفيذي

إسلام السعيد

bainidek.com
سوشيال ميديا

مي كساب وهيدي كرم تتعاطف مع وردة

12:02 PM _ تم النشر فى الخميس,27 يونيو , 2019

http://elshaari.rehabfm.com/images/News2015-7/102934.jpg
كتبت: ألاء محمد

كسب لاعب منتخب مصر عمرو وردة، تعاطف أعداد من المتبعين والمعلقين على مواقع التواصل الاجتماعي، بعد استبعاده من المنتخب الوطني، حيث أعلنت الفنانه المصريه مي كساب تضامنها مع وردة.

وكتبت مي عبر حسابها الرسمي بموقع "تويتر" قائلة: "متضامنة معاه جدا وضد قرار المنتخب.. غلط غلطة شخصية هو أكيد اتعلم منها كتير إنه ما ينزلش من نفسه ويتصرف بمراهقه مرة تانية، ويحافظ على اسمه ومكانته".
وأضافت: "لكن العقاب كبير مش على أد الفعل.. عقاب أوفر جدا.. مش فاهمه لصالح مين بالظبط.. وعشان حضرتك ترضي مين بالظبط.. ارحموا ترحموا".


كما دافعت الفنانة هيدى كرم عن وردة ورفضت ما حدث له من تشهير فيديو ومحادثات غير أخلاقية رافضة تسببت فى استبعاده من المنتخب، حيث ونشرت صورة وردة على صفحتها "إنستجرام"، قائلة: "عمرو ورده بيلعب بقاله فتره طويله فى اليونان يعنى أوروبا يعنى بنات على قفه مين يشيل ومافيش مشاكل فى الصحوبيه وحاجات تانيه كتير لان ثقافتهم بتسمح لهم بكده تفتكرو انه هايستنا يجى مصر علشان يعاكس ؟؟ وبعدين كلمة تحرش دى كلمه كبيره اوى لما نستخدمها نستخدمها فى مكانها لازم تكون بالإكراه وبدون إرادة الطرف الاخر وده ما حصلش طبعا".

وتابعت هيدى كرم، رأى الشخصى إن عمرو اتظلم ظلم كبير واللى حصل فيه كان شر كبير مقصود ! واى شاب فى الدنيا مكانه كان ممكن يعمل كده وكل الشباب عارفين كده.. غلط ايوه طبعا غلط لكن غلطه الأكبر انه ما قدرش قيمته وأهميته كلعيب مهم واتصرف كشاب عادى وكلنا بنغلط.. انا #بدعم_عمرو_ورده وبقوله اللى جاى أحلى".